آیا هنوز هم ++C گزینه خوبیه برای شروع برنامه نویسی؟

بیشتر دانشجوها برنامه نویسی رو با سی پلاس پلاس شروع کردن و یا یه جایی کارشون به سی پلاس پلاس افتاده و چون تو دانشگاه ها کیفیت تدریس برنامه نویسی جالب نیست ممکنه بعضیا یه نگاه منفی به این زبان برنامه نویسی داشته باشن. من در ویدیویی که در کانال یوتیوبم منتشر کردم سعی کردم یک نگاه بی طرفانه به سی پلاس پلاس داشته باشم که اگر دوست داشتید میتونید اون ویدیو رو ببینید:

اما اگر بخوام خلاصه اون ویدیو رو اینجا براتون بیارم میتونم بگم :

اگه سی‌پلاس‌پلاس رو برای شروع یادگیری برنامه نویسی انتخاب کردید این چند تا نکته هم در نظر بگیرید:

آموزش C++ با رویکرد حل مساله

اگر در اینترنت چرخی بزنید سایتها و ویدیوهای زیادی از آموزش ++C پیدا میکنید که بعضی از آنها بسیار مفید و کامل هستند. من قصد دارم با نگاه جدیدی به آموزش ++C بپردازم و اون هم هنر حل مساله است.

یعنی چی؟ یعنی علاوه بر اینکه سینتکس سی پلاس پلاس رو بهتون آموزش میدم سعی میکنم حل مساله رو یاد بگیرید. پس در کنار آموزشها در قالب دو تا نوشته نمونه سوالات سی پلاس پلاس رو براتون آماده کردم که پیشنهاد میکنم حتما نمونه سوالات رو ببینید و حل کنید.

علاوه بر آموزشهای سایت، آموزشهای من رو در یوتیوب و به صورت ویدیویی هم دنبال کنید. آموزش‌هایی که براتون آماده کردم حاصل چندین سال تجریه در آموزش برنامه‌نویسی است و سعی شده است در چهارچوب و قالب اصولی آموزش‌ها ارائه بشه.

بازم تاکید میکنم که سعی کنید حتما مثالها و تمرینها رو خودتون کدنویسی کنید که درک بهتری از برنامه نویسی پیدا کنید.

 

جلسه اول، شروع برنامه نویسی سی پلاس پلاس