شروع برنامه نویسی

اگر تا الان برنامه نویسی رو شروع نکردید احتمالا کلی سوال توی ذهنتون دارید:

برنامه نویسی رو از کجا شروع کنم؟
آیا باید نابغه باشم که بتونم موفق باشم؟
آینده شغلی برنامه نویسی چطوره؟
چقدر ریاضیات در پیشرفت برنامه نویسی میتونه تاثیر داشته باشه؟

و کلی سوال دیگه که قطعا شنیدن جواب این سوالات خیلی میتونه به پیشرفت و رشد شما در برنامه نویسی کمک کنه. من در یکی از ویدیوهایی که در یوتیوب منتشر کردم به 18 سوال پر تکرار شما در شروع برنامه نویسی پاسخ دادم. اما الان میخوام در مورد این موضوع صحبت کنم برنامه نویسی رو از کجا شروع کنیم؟

اگر هیچ تجربه ای در برنامه نویسی ندارید بزرگترین اشتباه شما میتونه این باشه که مستقیما برید پشت سیستم بشینید و شروع به یادگیری یک زبان برنامه نویسی کنید. چرا این کار اشتباهه؟ چون شما چهارچوب و اصول برنامه نویسی رو بلد نیستید و به جای اینکه اصول رو بخواهید یاد بگیرید درگیر یادگیری سینتکس های برنامه نویسی می‌ شید و شاید باعث خستگی و دلسریتون بشه.

برنامه نویسی را از اینجا شروع کنید!​

بهترین جایی که شما میتونید استارت یادگیری برنامه نویسی رو بزنید الگوریتم و فلوچارته. در الگوریتم و فلوچارت شما فارغ از اینکه قراره چه زبان برنامه نویسی میخواهید یاد گیرید با اصول و چهارچوب برنامه نویسی آشنا میشید و این آشنایی خیلی خیلی مهمه! وقتی شما چهارچوب برنامه نویسی رو بلد باشید بهتون اطمینان میدم که به راحتی هر زبان برنامه نویسی که دوست دارید رو میتونید شروع کنید. البته هر زبان برنامه نویسی قطعا پیچیدگی ها و چالشهای  مربوط به خودش رو داره اما چیزی که مهمه شروع یادگیریه. شما اگر قدم اول رو درست بردارید قدمهای بعدی رو راحتتر میتونید بردارید.

پس اگر هنوز برنامه نویسی رو شروع نکردید عزمتون رو جزم کنید و همراه با من الگوریتم و فلوچارتها رو یاد بگیرید.

شروع برنامه نویسی

در برنامه نویسی بالاتر از استعداد پشتکار و تلاشه. اگر پشتکار لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارید قطعا در می توانید در برنامه نویسی موفق شوید.

من در سایتم 3 قسمت برای آموزش الگوریتم و فلوچارت در نظر گرفتم که این آموزشها در واقع قسمتی از کتاب الگوریتم و فلوچارتی است که همراه با دوست عزیزم آقای افشین امینی به چاپ رسیده. اگر در گوگل کتاب الگوریتم و فلوچارت رو جستجو کنید لینک کتاب ما به عنوان لینک اول به شما نمایش میده. هدفم از طرح این موضوع این بود که به شما این اطمینان خاطر رو بدم که محتوای 3 قسمتی که در سایت قرار دادم  فعلا بهترین محتوای آموزشی الگوریتم و فلوچارت در آموزشهای فارسیه. پس لطفا با دقت آموزشها رو دنبال کنید و تمرینهایی که ازتون خواستم رو انجام بدید. اگر دوست داشتید میتونید آموزش ویدیویی این دوره  رو هم با یه هزینه خیلی کم و پشتیبانی من تهیه کنید.

کتاب
کتاب

کتاب الگوریتم و فلوچارت، تجربه سالها تدریس من و دوست خوبم افشین امینی در زمینه برنامه نویسی است. در این کتاب به زبان ساده مفاهیم و اصول برنامه نویسی را در قالب 6 فصل و بیش از 100 مثال و تمرین بیان کرده ایم. ویژگی مهم این کتاب وسواس و دقت در انتخاب و چینش سوالات از ساده به سخت است به طوری که خواننده با خواندن آموزشها و مثالهای این کتاب هنر حل مساله را یاد میگیرد

کتاب الگوریتم و فلوچارت
اسکرچ یا اپ اینونتور - برنامه نویسی دانش آموزان

دانش آموز هستید؟

اینکه تو این سن به برنامه نویسی علاقه مند شدید فوق العاده ارزشمنده. اگر هنوز برنامه نویسی رو شروع نکردید اکیدا توصیه میکنم مقاله "نقشه راه برنامه نویسی دانش آموزان" رو بخونید:

ممنون که تا اینجا همراه من بودید. اگر از آموزش این پست خوشتون اومد و یا سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات با من درمیون بذارید. اگر هم به یوتیوب و یا اینستاگرام دسترسی دارید من رو در این دو پلتفرم دنبال کنید و با لایک ها و کامنتاتون به من انرژی بدید.