تابع در جاوا اسکریپت

سلام، به جلسه هشتم آموزش جاوا اسکریپت خوش اومدید. آموزشهای این جلسه در یوتیوب بارگذاری شده و به زودی محتوای یوتیوب در این قسمت هم اضافه خواهد شد. 

تمرین های جلسه هشتم جاوااسکریپت

1- یک تابع چه مقادیری را میتواند برگرداند؟ آیا میتواند یک آرایه return کند؟ 
تابعی بنویسید که یگ آرایه برمیگرداند و با فراخوانی تابع به درایه های مقدار بازگشتی دسترسی داشته باشد.

 

2- کد زیر را در نظر بگیرید. به نظرتان فراخوانی myFunction قبل از پیاده سازی آن باعث بروز خطا می‌شود؟ کد را در vscode اجرا کنید و جواب خود را بررسی کنید

نکات مربوط به تمرینهای این جلسه

قبل از اینکه نکات مربوط به تمرینها را بخوانید حتما تمرین ها را انجام دهید و پیاده سازی های لازم را در vscode داشته باشید. 

کد زیر را در نظر بگیرید:

این کد به ما خطا میدهد، چرا؟ 
چون قبل از تعریف name از آن استفاده میکنیم. اما آیا  در تمرین 2 خطایی اتفاق افتاد؟ شاید شما انتظار داشتید که این کد خطا داشته باشد چون قبل از تعریف تابع از آن استفاده کردیم، اما با اجرای کد در vscode متوجه شدید که فراخوانی تابع به درستی اجرا شد. چرا؟ به دلیل مفهومی به نام Hoisting! با این مفهوم در جلسات بعدی آشنا می‌شوید اما اگر دوست دارید میتوانید در گوگل سرچ کنید:

javascript hoisting و یا به فارسی بنویسید: hoisting در جاوا اسکریپت

شما هفتمین جلسه از آموزشهای رایگان جاواسکریپت من رو به پایان رسوندید. اگر دوست دارید میتونید همه آموزشهای رایگان من رو در سایت و یا یوتیوب از اینجا دنبال کنید:
دوره جامع جاوا اسکریپت

این مطلب برات مفید بود؟

من یک دوره آموزشی جامع جاوا اسکریپت آماده کردم که با شرکت در این دوره شما رو آماده ورود به بازار کار میکنم. مزیت این دوره پشتیبانی دائمی دوره است که من همراه شما خواهم بود که جاوا اسکریپت رو یاد بگیرید و قدم در راه ورود به بازار کار بردارید. پیشنهاد میکنم سرفصلهای دوره و پروژه هایی که در دوره پیاده سازی شده رو ببینید:

ممنون که تا اینجا همراه من بودید. اگر از آموزش این پست خوشتون اومد و یا سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات با من درمیون بذارید. اگر هم به یوتیوب و یا اینستاگرام دسترسی دارید من رو در این دو پلتفرم دنبال کنید و با لایک ها و کامنتاتون به من انرژی بدید. در کانال تلگرام هم میتونید بیشتر با من در ارتباط باشید