اگر دوست دارید در دوره دوم مسابقه شرکت کنید روی دکمه زیر کلیک کنید. در دایره ماجراجو2 یکی از بازیهای معروف دنیا را با هم درست میکنیم. بازی معروف Geometry Dash که نسخه های مختلف این بازی حدود یک میلیارد نصب فعال در پلی استور و کافه بازار دارد
مسابقه برنامه نویسی دایره ماجراجو
به مسابقه برنامه نویسی دایره ماجرا جو خوش اومدید. اینجا جاییه که شما برنامه نویسی یاد میگیرید، بازی درست میکنید و در یک رقابت جذاب با دوستانتون در قالب یک مسابقه شرکت میکنید و شانس برنده شدن هم دارید.
شما چه برنامه نویسی بلد باشید چه نباشید متناسب با دانشتون آموزشهای لازم رو میبینید. آموزشها ساده و کوتاه هستند. هر کدوم از شماها در پایان این مسابقه میتونید بازی خودتون رو درست میکنید. در ویدیوی زیر میتونید نمونه بازی که در این مسابقه یاد میگیرید درست کنید رو ببینید:
البته که از شما انتظار نداریم که از همون اول بتونید این بازی رو درست کنید. همونطور که گفتم مسابقه همراه با آموزشه. شما با توجه به سِنتون (ابتدایی یا متوسطه) باید آموزشهای مربوط به خودتون رو ببینید تا بتونید بازی رو درست کنید. در ویدیوی زیر توضیحاتی در مورد مسابقه ارائه شده که پیشنهاد میکنم این ویدیو رو ببینید:
این مسابقه با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی و برج علم و فناوری لارستان برگزار میشود
بعد از ثبت نام در مسابقه حتما در کانال ایتا و یا کانال تلگرامِ مسابقه عضو شوید تا از آخرین اخبار و اطلاعیه های مسابقه با خبر شوید:
فهرست مطالب
دبستانی ها بخونند
فرزند من دبستانیه و دوست داره برنامه نویس بشه
هدف اصلی مسابقه برنامه نویسی دایره ماجراجو اینه که بچه ها در قالب ساخت یک بازی، هم برنامه نویسی یاد بگیرن و هم مهمتر از اون اولین بازی خودشون رو درست کنن. برای ساخت این بازی باید از خلاقیتشون هم استفاده کنند. بعد از ثبت نام در مسابقه به آموزشهای مسابقه دسترسی پیدا میکنید و فرزندتون خیلی سریعتر از چیزی که فکرش رو کنید اولین بازی خودش رو طراحی میکنه.
بعد از ثبت نام در مسابقه در قالب یک ویدیو توضیحاتی برای شما به عنوان والدین دانش آموز ارائه میکنیم تا در جریان قرار بگیرید که چطور میتونید با فرزندتون همراهی و همفکری کنید تا بتونه بازی قشنگ تری درست کنه. اگه دوست دارید فرزندتون در مسیر بازیسازی قرار بگیره از اینجا در مسابقه ثبت نام کنید:
ثبت نام در مسابقه دایره ماجراجو
دانشآموزان متوسطه بخونند
دانشآموز متوسطه هستم و برنامه نویسی بلد نیستم
تو این مسابقه من به شما طراحی کاراکتر هم یاد میدم. مثلا بهتون یاد میدم چطور برج میلاد یا حافظیه شیراز رو طراحی کنید. تصویر زیر رو من در اسکرچ طراحی کردم و با شرکت در مسابقه اسکرچ به آموزش طراحی حافظیه دسترسی دارید.
قسمت قشنگ مسابقه اینجاست که در حین ساخت مراحلِ بازی، برنامه نویسی هم یاد میگیرید! یعنی اگه دوست داشته باشید یه سری آموزشهای ساده هم در اختیارتون قرار میگیره که میتونید آموزشها رو ببینید، یاد بگیرید و اون کاراکتر هوشمندتون رو تغییر بدید و در انتهای این مسابقه دانش آموزی شما یک بازی جذاب برای خودتون درست میکنید. یعنی هم یاد میگیرید، هم بازی درست میکنید و هم با دوستانتون یه رقابت باحال دارید. در ضمن اگه مراحل قشنگی طراحی کنید، ممکنه همه یا قسمتی از مراحل بازی شما در بازی منتخب مسابقه قرار بگیره.
اگر دانش آموز متوسطه هستید و برنامه نویسی بلدید قسمت بعدی هم بخونید.
برنامه نویسا بخونند
دانشآموز متوسطه هستم و برنامه نویسی بلدم
اگر برنامه نویسی بلدید یک چالش جدی تر و جالب تر براتون داریم. اول ازتون میخوام که توضیحات مربوط به “دانش آموزان متوسطه که برنامه نویسی بلد نیستن” رو بخونید. شما در قدم اول میتونید مراحل بازی رو طراحی کنید و چون برنامه نویسی بلدید میتونید سطح بازیتون رو جذاب تر کنید.
فلسفه مسابقه برنامه نویسی دایره ماجراجو اینه که به شما کمک کنه سطح برنامه نویسیتون رو بالاتر ببرید.
برای اینکار یه چالش قشنگ براتون داریم. ما به شما یاد میدیم که چطور یک محیط واقعی و قشنگ در اسکرچ درست کنید و شما کاراکترتون رو متناسب با محیط بازیتون درست کنید. چالش اصلی هم اینجاست:
شما باید یه قسمت از شهرتون رو توی اسکرچ درست کنید و یه داستان بازی برای اون محیط درست کنید. اینکه چطور در اسکرچ میشه یه قسمت از شهرتون رو طراحی کنید رو ما به شما یاد میدیم. علاوه بر اون بهتون یاد میدیم چطور مراحل بازیتون رو به حرکت در بیارید (شبیه به ویدیوی اول) و یا چطور نرم افزار کوییز درست کنید (یعنی از کاربر سوال بپرسه و کاربر جواب درست رو انتخاب کنه) تا به واسطه اون کاربر بتونه وارد مراحل جدید بشه. علاوه بر اون چند تا ایده هم برای درست کردن بازی بهتون میدیم و شما بعد از دیدن آموزشها میتونید یه بازی جذاب درست کنید. قسمت قشنگ این مسابقه اینه که اگر از شهر شما 5 نفر شرکت کرده باشن و هر کدومتون یه قسمت از شهر رو طراحی کرده باشید در انتها با کمک هم میتونید یه بازی بزرگتر و خفن تر درست کنید. پس دوستانتون رو هم به این مسابقه دعوت کنید.
جوایز مسابقه
قوانین و نحوه شرکت در مسابقه
سطح2: دانش آموزان متوسطه (دوره اول و دوم)
3- دانش آموزان میتوانند به صورت تک نفره و یا گروه 2 نفره در مسابقه شرکت کنند.
5- آموزشهای مسابقه در جهت یادگیری نرم افزار اسکرچ است، اما اگر شما اپ اینونتور و یا زبانهای برنامه نویسی بلد هستید میتوانید در این مسابقه شرکت کنید. اما حتما با کارشناسان مسابقه در ارتباط باشید تا راهنماییتان کنند.
(ما تمایل داریم شما به صورت گروهی و با دوستتان در مسابقه شرکت کنید، چون احتمال اینکه به صورت تیمی بازی قشنگ تری درست کنید بیشتر است)
برای ثبت نام در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
اگر امکان ثبت نام به صورت اینترنتی را ندارید میتوانید هزینه مسابقه را کارت به کارت کنید و حتما رسید پرداخت رو به این شماره پیامک کنید ( و یا در ایتا، واتس اپ و تلگرام ارسال کنید) :
شماره کارت بانک ملت بنام عبدالحمید جهانگیری: 6104337479829333
شماره تلفن برای ارسال رسید پرداخت: 09396842317
بعد از تایید پرداخت نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می شود.
هزینه ثبت نام به صورت تک نفره (75 هزارتومان) و به صورت 2 نفره (100 هزارتومان)
بعد از ثبت نام در مسابقه حتما در کانال ایتا و یا کانال تلگرامِ مسابقه عضو شوید تا از آخرین اخبار و اطلاعیه های مسابقه با خبر شوید:
بازی کنید و رکورد بزنید
اگه دوست دارید میتونید بازی که قراره درست کنید رو اینجا امتحان کنید. اگه تونستید رکورد هم بزنید 🙂
این بازی یک نمونه خیلی ساده از بازی است که در مسابقه یاد میگیرید که بسازید
برای شروع بازی روی پرچم سبز کلیک کنید. (برای توقف بازی هم روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید)
(اگه سرعت اینترنتتون ضعیفه ممکنه چند ثانیه طول بکشه که بازی بهتون نمایش بده، اگر بازی رو بهتون نشون نداد اینجا کلیک کنید: بازی دایره ماجراجو در سایت اسکرچ
برگزار کنندگان مسابقه
این مسابقه با مشارکت و حمایت دانشگاه برنامه نویسان، برج علم و فناوری لارستان و پژوهشسرای دانش آموزی لارستان برگزار میشود.
گواهی های صادر شده برای نفرات برتر نیز توسط پژوهشسرای دانش آموزی صادر میشود.
پوستر و تیزر مسابقه دانش آموزی
- اگر معلم هستید و فکر میکنید این مسابقه برای دانش آموزانتان مفید است،
- اگر دانش آموز هستید و فکر میکنید دوستتان هم علاقه مند به شرکت در این مسابقه است،
- اگر فکر میکنید این مسابقه برای برادر یا خواهر کوچکترتان مناسب است،
خواندن این مطالب را از دست ندهید:
- کلاسهای تابستانی دانشگاه برنامه نویسان
- دایره ماجراجو2
- تمرین های جاوا اسکریپت
- نقشه راه برنامه نویسی
- اسکرچ یا اپ اینونتور؟ نقشه راه برنامه نویسی برای دانش آموزان
- تمرین های سی پلاس پلاس
- جلسه 5 – متغیر در اسکرچ
- صفر تا صد جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره علمی پژوهشی
- چرا یادگیری برنامه نویسی برای دانش آموزان ضروری است؟
- جلسه 8 – بررسی یک مثال کاربردی و بازی در c++
- جلسه 4 – ساخت بازی در اسکرچ
- جلسه 9 – استراکچر در سی پلاس پلاس
- نمونه سوالات سی پلاس پلاس پیشرفته همراه با حل سوالات منتخب
- نقشه راه طراحی سایت
- جلسه 6 – بازی پینگ پنگ در اسکرچ