خوشحالیم که بازی شما در مسابقه دایره ماجراجو به حدی رسیده که میخواهید بازیتون رو در مسابقه شرکت بدید. در ادامه بهتون میگم که شما چطور باید بازیتون رو برای من بفرستید که در لیست داوری قرار بگیره
اما قبلش این رو هم بگم که یک آیتم جدید هم به مسابقه اضافه شده که شاید دوست داشته باشید شرکت کنید.پس این متن رو تا آخر بخون
اگه قبلا این نوشته رو خوندید مستقیم میتونید برید سراغ نحوه ارسال بازی برای مسابقه:
نکات داوری دایره ماجراجو2
1- یکی از مواردی که رعایت اون میتونه بازیتون رو قشنگ تر کنه اینه که بازیتون رو روی ریتم طراحی کنید. در حالت ایده آل بیایید کاری کنید که:
– پرشها با ریتم آهنگ هماهنگ بشه
– بر اساس تندی و یا آرام شدن آهنگ، رنگ پس زمینه تغییر کنه
– روی ریتم آهنگ حالت بازیکن به پرنده (موشک)، جاذبه معکوس و … تغییر کنه.
– و هر چیزی که باعث بشه که کاربر متوجه بشه که شما مرحلتون رو با ریتم آهنگ طراحی کردید
حواستون باشه که زیاده روی نکنید. در نهایت این تکنیک باید در خدمت قشنگ شدن بازی باشه و اصرار بیجا در استفاده از مواردی که گفتم میتونه بازیتون رو خراب کنه. نکته بعدی اینکه شما باید اول آهنگتون رو انتخاب کنید و بعدش روی ریتم آهنگ بازیتون رو طراحی کنید. اگه شما بخواهید از اول و با یه آهنگ جدید بازی طراحی کنید میتونید از مراحل بازیهای قبلیتون استفاده کنید. بدون اینکه نیاز باشه دوباره طراحی کنید. اگه بلد نیستید چه جوری باید اینکار کنید به من پیام بدید
2- شما در 4 محور میتونید در مسابقه شرکت کنید: آهنگ خارجی، آهنگ ایرانی ، برنامه نویسی و ری اکت که در ادامه توضیح داده میشود.
3- بازیتون نباید کوتاه باشه. اینکه بازی در 10 ثانیه تموم بشه جالب نیست. زمان زیاد به عنوان امتیاز مثبت تلقی نمیشه ولی سعی کنید حداقل بازیتون 30 ثانیه در جریان باشه. شما در هر کدوم از محورهای آهنگ خارجی و آهنگ ایرانی فقط یک مرحله میتونید بفرستید. پس سعی کنید بهترین مرحله تون رو طراحی کنید.
محورهای مسابقه
شما در 4 محور میتونید در مسابقه شرکت کنید:
1- محور آهنگ خارجی
حدود 20 آهنگ در اختیار شما (در پوشه منابع) قرار داده شده که میتونید یکی از این آهنگها رو انتخاب کنید و بازیتون رو با نکاتی که گفتم بسازید. در این محور شما فقط با یک بازی (که شامل یک مرحله است) میتوانید شرکت کنید
2- محور آهنگ ایرانی
یک آهنگ ایرانی انتخاب کنید که مناسب قالب مسابقه باشد و با آن بازیتان را بسازید. انتخاب آهنگ مناسب در این محور خیلی مهم است. برای انتخاب آهنگ حتما تامل بیشتری کنید. شما فقط با یک بازی (که شامل یک مرحله است) میتوانید شرکت کنید
3- برنامه نویسی
اگه برنامه نویسی بلدید باید قابلیت جدید دایره ماجراجو رو از صفر کدنویسی کنید. البته که آموزش مربوط به این قسمت هم به پنل آموزشیتون اضافه شده. شما باید یک بازی درست کنید که کاراکترتون قابلیت زیگ زاگی داشته باشه. البته نکات بیشتر و ایده های بیشتر در کانال ایتا و اینستاگرام منتشر شده. ویدیو رو ببینید:
4- ری اکت
در این محور شما میتونید یکی از بازیهایی که بچه ها ساختند و در اپلیکیشن گذاشتن (و یا خودتون ساختید) رو بازی کنید و به اون بازی ری اکت نشون بدید. ری اکت به معنی نشون دادن عکس العمل به مراحل یک بازیه. مثلا این ویدیو رو ببینید.
چرا مردم این ویدیوها رو دوست دارند؟ چون معمولا از دیدن واکنشهای دیگران لذت میبرند. هرچقدر واکنش شما در این سبک ویدیوها طبیعی تر و صادقانه تر باشه مردم بیشتر دوست دارند. میتونید در آپارات یا یوتیوب این کلمه ها رو سرچ کنید:
ری اکت به بازی geometry dash
geometry dash react
در حالت ایده آل تصویر شما باید در این ویدیو باشه تا ری اکشن شما دیده بشه. اما اگه به هر دلیلی دوست ندارید تصویرتون باشه میتونید شانستون رو بدون تصویر و فقط با صدای خودتون امتحان کنید. شما میتونید 3 ویدیو ری اکت ضبط کنید.
میتونید به ویدیوهاتون میم هم اضافه کنید تا جذابیت ویدیو بیشتر بشه. طنز و شوخی به جا میتونه ویدیو شما رو قشنگ تر کنه
مهم: از اونجایی که احتمالا شرکت کننده های این محور کمه اگه نیاز باشه من بهتون کمک میکنم که ویدیوب بهتری ضبط کنید. کافیه به من پیام بدید
نحوه ارسال بازی
در هر کدام از محورها که میخواهید شرکت کنید باید ویدیوی بازی + فایل بازی + شناسه اثر رو بفرستید. لطفا با دقت بخونید:
1– در محور آهنگ ایرانی و خارجی شما باید از رد کردن مرحلتون فیلم بگیرید و فیلم رو ارسال کنید. علاوه بر اون باید فایل بازی رو ارسال کنید و حتما بازیتون در اپلیکیشن بارگذاری کرده باشید. داور ویدیوی شما را میبیند و در صورتی که نیاز باشد به صورت آنلاین بازی شما را در اپلیکیشن تست میکند. اگر شما قبلا بازیتان را در اپلیکیشن قرار دادید و مراحل بازیتان عوض شده، باید بازی جدید را با اسم نسخه جدید در اپلیکیشن قرار دهید. مثلا اگر بازی قبلی با اسم دایره ماجراجو در اپ گذاشته اید بازی جدید با اسم دایره ماجراجو (نسخه جدید) یا دایره ماجراجو (نسخه 2) در اپ قرار دهید.
2- در محور برنامه نویسی باید از رد کردن مراحلتون فیلم بگیرید و فیلم رو ارسال کنید. علاوه بر اون باید فایل بازی رو ارسال کنید و حتما بازیتون در اپلیکیشن بارگذاری کرده باشید. در ساخت بازیتون دقت کنید که به هیچ وجه نباید از کدهای آماده استفاده کنید. همه شکلکها رو باید خودتون کدنویسی کنید و هرجای مسابقه متوجه شدیم که قسمتی از بازی (حتی قسمت کوچکی از بازی) خودتون کدنویسی نکردید بازی شما از داوری حذف میشه. دقت کنید که در این محور من به شما ویدیوی آموزشی دادم و طبیعتا هیچ ایرادی نداره که مثل من کدنویسی کنید
3- در محور ری اکت هم که مشخصه باید ویدیوی ری اکتتون رو ارسال کنید 🙂
4- شما باید شناسه اثر رو پر کنید. برای پر کردن شناسه نیاز نیست تو زحمت بیفتید. اگر ورد بلدید فایل ورد رو دانلود کنید و فرم رو پر کنید. اگه ورد بلد نیستید تصویر شناسه اثر رو دانلود کنید و با نرم افزاری مثل اینشات یا هر چیز دیگه ای که بلدید فرم رو پر کنید و در بدترین حالت تصویر رو پرینت بگیرید به صورت دستی پر کنید و عکسش رو برای من بفرستید:
فایل word شناسه اثر مسابقه دایره ماجراجو
تصویر شناسه اثر مسابقه دایره ماجراجو
مهم: شما در هر محوری که میخواهید میتونید شرکت کنید. امکان شرکت در بیش از یک محور وجود داره. اما در هر کدوم از محورهایی که میخواهید شرکت کنید فقط یک اثر میتونید ارسال کنید. به جز محور ری اکت که محدودیتی نداره و هر چند تا دوست دارید میتونید بفرستید.
مهلت ارسال آثار 31 شهریورماهه و 19 مهر اختتامیه دایره ماجراجو برگزار میشه.
برای ارسال فایل بازیتون میتونید به ایتا و یا تلگرام من پیام بدید: 09396842317
مهم: در صورتی بازیتون در لیست داوری قرار میگیره که از طرف من تاییدیه دریافت بازیتون رو گرفته باشید و من بهتون گفته باشم که در لیست داوری قرار گرفتید. حتما تا روز اختتامیه اطلاعیه ها و پیامهای کانال ایتا و پیج اینستاگرام رو دنبال کنید
اختتیامیه پارسال رو اینجا ببین:
خواندن این مطالب را از دست ندهید:
- کلاسهای تابستانی مدرسه برنامه نویسان
- مسابقه برنامه نویسی دانش آموزی
- دایره ماجراجو2
- صفر تا صد جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره علمی پژوهشی
- کلاسهای تابستانی دانشگاه برنامه نویسان
- جلسه 4 – تابع در سی پلاس پلاس
- گزارش تصویری از اختتامیه دایره ماجراجو
- تمرین های جاوا اسکریپت
- چالش بازیسازی در اسکرچ : چالش2 – شهریور 1403
- جلسه 8 – بررسی یک مثال کاربردی و بازی در c++
- جلسه 5 – متغیر در اسکرچ
- 7 ایده ساخت بازی در اسکرچ
- جلسه 4 – ساخت بازی در اسکرچ
- جلسه 11 – اشاره گر در c++
- بازی ترتیب اعداد در اسکرچ